sobota, 30 marca 2013

Przepis na chałkę

Teoretycznie to przepis na babę wielkanocną; ale wyszło mało babowate (choć pyszne, niezbyt słodkie, pulchne i bez zakalca). Dodać kruszonkę i chałka jak malowanie. Więc wrzucam przepis, żeby nie przepadł w odmętach niepamięci.

Składniki

ilość porcji20
  • 4 szklanki (500 g) mąki pszennej
  • 100 g masła
  • 1/3 szklanki (80 g) cukru kryształu
  • 40 g drożdży
  • 3 żółtka
  • 1 szklanka (240 ml) ciepłego mleka
  • 3 łyżki rodzynek (opcjonalnie)
  • 1 jajko, roztrzepane

Metoda przygotowania

Przygotowanie: 50 minGotowanie: 40 min | Czas dodatkowy: 50 min, wyrastanie
rada
Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową. Zamiast masła można użyć 1/2 szklanki oleju. Baba zachowa dłużej świeżość.

Interesujące, ja zatem użyłam oleju, plus dolałam jeszcze trochę mleka, bo albo szklanki mam niewymiarowe, albo cuś nie tak z proporcjami, bo jak wbiłam kopyść w ciasto, to jej potem nie mogłam wyciągnąć -_-

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Leave yer mark: